Slušanje – prvi korak u izgradnji customer journeya

Svi slušamo kada nam netko govori nešto – barem bi trebali ako smo uključeni u razgovor, zar ne?

No, što uistinu čujemo i koliko je važno slušati.

Ako je riječ o poslovnoj komunikaciji, onda je slušanje važno!

Dojam koji ostavimo tada, uvelike utječe na daljnju suradnju.

Nerijetko se zna dogoditi da nam netko pruži informaciju koja u šumi svega prođe neopaženo. No, ta je informacija važna suprotnoj strani, i očekivano bi s naše strane trebala biti usvojena.

Što kada ne slušamo dovoljno pažljivo!

Vrijeme je kupnje poklona, pa sam tako i ja prošli mjesec krenula u istraživanje što pokloniti klijentima s kojima surađujem. Našla sam nekoliko zanimljivih poklona, prilagođenim svojim klijentima. Poslala upite i naručila ono što sam zamislila.

Surađivala sam s različitim osobama u tom procesu.

Prvoj sam slala mailove s upitom kada mogu očekivati ono što je rekla poslati prije 5 dana. Druga je poslala pakete klijentima, bez da mi je poslala isto na provjeru – radilo se o tiskanoj poruci na boci vina, i krivu je poruku stavila. Treća je proizvod trebala upakirati u posebne vrećice – shvatila je da nije kada mi je već spakirala proizvode za slanje.

Što to znači?

Da nisu čitali – slušali moje želje.

Razumljivo je da je sada period kada imaju povećan broj narudžbi, i ponuda ponekad ne prati potražnju.

No, hoće li svima to biti opravdanje?

NE slušanje dovelo je do pogrešaka.

5 savjeta kako ne pogriješiti!

Napravite plan!

Prije nego krenete u izvršavanje usluge napravite plan – realan. U njemu zapišite korake koji su potrebni da biste mogli posao odraditi na vrijeme. Organizacija je pola posla!

Zapišite!

Napravite tablicu u kojoj vodite narudžbe ili korake u poslovanju – ovdje nije bitno u kojem će to alatu biti, može biti i u Wordu ili Excelu. Važno je da zapišete sve što je važno:

Rokove

Ako ste zadali rokove kada ćete se javiti klijentu, držite se istih! Možda ćete vi zaboraviti, ali vaši klijenti neće. I njima su ti isti rokovi važan kotačić za daljnje poslovanje.

Posebne želje

Ako klijent ima posebne želje, zapišite iste. Pristali se da ih ispunite, zato je važno da ih ne zaboravite!

Napomene

Zapišite si napomene koje će vam olakšati proces u poslovanju. Možda nisu važne klijentima, ali su važne vama kako biste odradili posao na visokoj razini.

Ne brzajte!

I onda kada pomislite da je sve savršeno, i da imate sve pod kontrolom, količina posla vas ponekad može u tome prevariti. Zato polako odrađujte sve – stići ćete na vrijeme! Ako ponekad radite sat duže, znate da je to samo zato da odradite sve kako je dogovoreno!

Pitajte!

Postoji li nešto što vam je nejasno? Pitajte klijente! Nije li bolje pitati nego pogriješiti? Nemojte misliti da gubite vrijeme pitajući. Vi stvarate dobar odnos upravo time. Vjerujte, mnogo bolji nego kada mislite da radite dobro – iako baš niste sigurni.

Tražite feedback!

Iako vam se ponekad čini da ste sve odradili savršeno, zatražite povratnu informaciju klijenata prije isporuke proizvoda ili usluge, te nakon isporuke. Nemojte misliti ako ste poslali mali poklon uz naručene proizvode da je vaš posao tu završio. Jeste li sigurni da nešto nije moglo biti bolje tokom isporuke?

Nitko ne traži od nas da budemo savršeni, već da slušamo želje naših klijenata, prilagodimo se njima i isporučimo im ono što uistinu traže od nas. Budite proaktivni! Ako i pogriješite ispravite grešku odmah, bez da pitate trebate li. Greške koštaju – ponekad samo financijski, ponekad i gubitkom klijenata.

Zato slušajte – pažljivo, i smanjit ćete greške na prihvatljivu razinu!

Sviđa vam se što ste pročitali?
Podjelite s drugima na društvenim mrežama!

Scroll to Top